24.9.2011

Lauantain saldo...

Tänään iski taas ompeluinnostus... Aamulla meille tuli lasten serkkutyttö hoitoon ja vietettiin rattoisa päivä. Ajattelin vähän ottaa omaa aikaa kun lapsilla kului aika leikkiessä :) Rupesin katteleen kangaslaatikkoa ja käteen osui kiekkarin euron pussiin napattu trikoo raitapaita, joka ei meijän kokoa laisinkaan mutta kivat värit. Hihoista taas kappas vaan tuli neidilleni leggarit... hoitolainenkaan ei välttynyt mun pipotehtailulta vaan sai vuorellisen pipon tosta kankaasta kun sopi niin hyvin sen pukuun :) Kortin väsäsin myös kummitytölle ens viikonlopun ristiäisiin...
Illalla taas välähti... muistin että mulla oli ihanaa ruutukangasta yhestä hamosesta, joka ei istunut yhtään mun päälle. Tytölle oon ruutuhousuja himoinnu joten ei muuta ku sakset kouraan ja leikkelin kankaan summassa housun malliin... (kaavoja en osaa tehä) huomasin että lahkeen pituus ei riitä... no ei se mitään... kaivelin taas kaappia ja olin tommosen ihanan takin napannu kans jostain mukaani... koko reilu joten ei muuta ku hihoista resorit pöksyihin ja takkiakin voi ehkä nyt jo pitää...
Täytyy vielä sanoa, että mä olen yllättynyt itseeni... Vielä vuos sitte aattelin että mähän en ikinä ompele vaatteita. Inhosin koulussa ompelua... ja olin tosi surkee siinä! Sain valmiiksi vaan yhen lapasen ja verkkarit suurinpiirtein :D (kuvis taas oli lemppari) Ja nyt mulla on suorastaan himo päästä tekemään kaikkee mahollista! Ja voin sanoa että tekemällä oppii! Ja se on niin kiva kierrättää ja saada vanhasta uutta :)
Tässä molemmat pöksyt. En jaksanu silittää noita resoreja... mutta kai nuo taitokset katoaa sitte.

Serkukset :) ja molemmilla Maikin pipot pääsä...
tässäpä nää takki ja housut... menee ihan kai kauppareissulla.

iltavilli kuvattava... housutki oli muuten väärinpäi jalasa :D Ihan kivat rennot pökät... kangas ku on semmosta löysää.
Poika tuumas kans, että haluais myös äitin ompeluksia (muitakin ku pipoja) Harvemmin vaan jämäpaloista ja muista vaatteista riittää kangas noin ison pojan housuihin (saatikka sitte että kangas on mieluinen) mutta pitää kehitellä sillekkin jotain. Se on vaa paljo helpompi tytölle kehitellä tota vaatetta... vai mitä ootte mieltä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti